Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("MOTOR FUEL CONSUMPTION")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 1544

  • Page / 62
Export

Selection :

  • and

PROSPECTIVE DE LA CONSOMMATION D'ENERGIE A LONG TERME DANS LES TRANSPORTS INTERIEURSTOUZERY L; FRYBOURG A.1981; TRANSPORTS; ISSN 0564-1373; FRA; DA. 1981; NO 266; PP. 501-506; ABS. ENGArticle

DER SPEZIFISCHE ENERGIEBEDARF VERSCHIEDENER PERSONENBEFOERDERUNGSSYSTEME = LES LESIONS SPECIFIQUES EN ENERGIE DES DIVERS SYSTEMES DE TRANSPORT DES PERSONNESSCHESKY E.1981; DDR-VERK.; ISSN 0011-4820; DDR; DA. 1981; VOL. 14; NO 10; PP. 338-344; BIBL. 2 REF.Article

ALTERNATIVE ENERGIEN = ENERGIES DE REMPLACEMENTKNAACK K.1980; JAHRB. SCHIFFBAUTECH. GES.; ISSN 0374-1222; DEU; DA. 1980 PUBL. 1981; VOL. 74; PP. 181-197; ABS. ENG; BIBL. 14 REF.Article

LES CARBURANTS DE SUBSTITUTION1982; TRANSPORTS; ISSN 0564-1373; FRA; DA. 1982; VOL. 278; PP. 422-428; ABS. ENGArticle

GERMANY'S FUEL-EFFICIENT SHIPS1983; SHIPBUILDING & MARINE ENGINEERING INTERNATIONAL; ISSN 0262-463X; GBR; DA. 1983; VOL. 106; NO 1269; PP. 247-251; 4 P.Article

EFFECT OF VEHICLE SIZE AND ENGINE DISPLACEMENT ON AUTOMOBILE FUEL CONSUMPTIONESSENHIGH RH; SHULL HE; BLACKADAR T et al.1979; TRANSP. RES., A; GBR; DA. 1979; VOL. 13; NO 3; PP. 175-177; BIBL. 4 REF.Article

ECONOMIC SMALL MOTOR SHIP ENGINE INSTALLATIONS1978; NAV. ARCHITECT; GBR; DA. 1978; NO 5; PP. 160Article

PERSPECTIVES D'AVENIR DE L'AUTOMOBILE EN FONCTION DES POLITIQUES ENERGETIQUES ET D'ENVIRONNEMENT.BOULADON G.1978; TRANSPORTS; FR.; DA. 1978; NO 230; PP. 37-41; ABS. ANGL.Article

5 JAHRE BETRIEBSERFAHRUNG MIT DEM DIESELEKTRISCHEN TRIEBWAGEN VT2E BEI DER AKN = 5 ANNEES D'EXPERIENCES ACQUISES AVEC L'EXPLOITATION DE L'AUTORAIL DIESEL ELECTRIQUE TYPE VT2E PAR LA AKN (SOCIETE D'EXPLOITATION DU CHEMIN DE FER ALTONA-KALTENKIRCHEN-NEUMUENSTER)ALBERT H; KRAUSE H; WITTENBECHER H et al.1982; V+T. VERKEHR UND TECHNIK; ISSN 0340-4536; DEU; DA. 1982; VOL. 35; NO 2; PP. 55-62; BIBL. 5 REF.Article

DIE LANGFRISTIGE ENTWICKLUNG DES WELTENERGIEBEDARFS UND DIE MOEGLICHKEITEN SEINER DECKUNG - WICHTIGE RAHMENBEDINGUNGEN FUER DIE VERKEHRSENTWICKLUNG = LE DEVELOPPEMENT A LONG TERME DES BESOINS EN ENERGIE A L'ECHELLE MONDIALE ET LES POSSIBILITES DE LEUR CONVERTURE - CONDITIONS GENERALES IMPORTANTES POUR LE DEVELOPPEMENT DU TRAFICSCHLEIFE HW.1982; DDR-VERK.; ISSN 0011-4820; DDR; DA. 1982; VOL. 15; NO 5; PP. 162-166Article

CONTROL SYSTEMS FOR AUTOMOTIVE VEHICLE FUEL ECONOMY: A LITERATURE REVIEWSWEET LM.1981; J. DYN. SYST., MEAS., CONTROL; ISSN 0022-0434; USA; DA. 1981; VOL. 103; NO 3; PP. 173-180; BIBL. 48 REF.Article

AERODYNAMIC IMPROVEMENTS TO THE BODY AND COOLING SYSTEM OF A TYPICAL SMALL SALOON CARSTAPLEFORD WR.1981; J. WIND. ENG. IND. AERODYN.; ISSN 0167-6105; NLD; DA. 1981; VOL. 9; NO 1-2; PP. 63-75; BIBL. 10 REF.Conference Paper

RAID ECONOMIE EUROPE. UNE VOITURE "IDEALE" CONSOMMANT 15% DE MOINS D'ENERGIE1979; ELECTR. AUTOM. TECH. SPECIALIS.; FRA; DA. 1979; VOL. 33; NO 475; PP. 36-38; (2 P.)Article

UEBERLEGUNGEN ZUM KRAFTSTOFFVERBRAUCH BEI STADTFAHRT = ETUDES RELATIVES A LA CONSOMMATION DE CARBURANT DANS DES CONDITIONS DE CONDUITE EN VILLEKUHLMANN P.1982; ATZ, AUTOMOBILTECH. Z.; ISSN 0001-2785; DEU; DA. 1982; VOL. 84; NO 6; PP. 299-305; ABS. ENG; BIBL. 5 REF.Article

LA CONSOMMATION SPECIFIQUE DES VEHICULES AUTOMOBILES SUR LA ROUTE OU LA VOIE URBAINELAMURE C.1980; RECH., TRANSP.; FRA; DA. 1980; NO 29; PP. 1-12; BIBL. 7 REF.Article

HOW DO ALTERNATIVE POWERPLANT COSTS COMPARE.1978; AUTOMAT. ENGNG; U.S.A.; DA. 1978; VOL. 86; NO 5; PP. 39-41; BIBL. 1 REF.Article

DIE ANPASSUNG DES FAHRZEUGBETRIEBS AN GEAENDERTE RAHMENBEDINGUNGEN = ADAPTATION DU FONCTIONNEMENT DES AUTOMOBILES A DES CONDITIONS ENVIRONNANTES CHANGEANTESFOERSTER HJ.1983; VDI-BERICHTE; ISSN 0083-5560; DEU; DA. 1983; NO 466; PP. 1-13Conference Paper

SIEDLUNGSSTRUKTUR UND BENZINVERBRAUCH. KONSEQUENZEN FUER DIE RAUMPLANUNG = STRUCTURE D'HABITAT ET CONSOMMATION D'ESSENCE. CONSEQUENCES POUR L'AMENAGEMENT DU TERRITOIREMOEWES W; VOGT J.1983; INTERNATIONALE VERKEHRSWESEN; ISSN 0020-9511; DEU; DA. 1983; VOL. 35; NO 1; PP. 11-18; ABS. ENG/FRE; BIBL. 1 P.Article

CO-ORDINATING VEHICLE-ACTUATED TRAFFIC SIGNALS TO REDUCE VEHICULAR FUEL CONSUMPTIONSTIMPSON WA; TAKASAKI GM.1982; TRAFFIC ENGINEERING AND CONTROL; ISSN 0041-0683; GBR; DA. 1982; VOL. 23; NO 10; PP. 482-487; BIBL. 23 REF.Article

ECONOMIZING DIESEL-ELECTRIC PROPULSION FOR "FINNJET"1982; SHIPBUILDG MAR. ENGNG INTERNATION.; ISSN 0025-3200; GBR; DA. 1982; VOL. 105; NO 1255; PP. 11-14Article

RELATION ENTRE LUBRIFIANTS AUTOMOBILES ET ECONOMIES DE CARBURANTMATSUDAIRA Y.1980; JUNKATSU; ISSN 0449-4156; JPN; DA. 1980; VOL. 25; NO 6; PP. 367-372; BIBL. 16 REF.Article

LO SVILUPPO DELL' AUTOVEICOLO IN FUNZIONE DELL' EVOLUZIONE DELLA SOCIETA: UNA SFIDA ALLA PROGETTAZIONE. = LE DEVELOPPEMENT DE L'AUTOMOBILE EN FONCTION DE L'EVOLUTION DE LA SOCIETE: UN DEFI A LA CONCEPTIONLONARDI G.1977; INGEGNERE; ITAL.; DA. 1977; VOL. 52; NO 7-8; PP. 273-282Article

UNE NOUVELLE VOITURE EXPERIMENTALE: LA BRITISH LEYLAND "ECV-3"1983; ELECTRICITE (L') AUTOMOBILE ET TECHNIQUES SPECIALISEES; ISSN 0291-8234; FRA; DA. 1983; NO 522; PP. 7Article

SUPERCHARGING FOR FUEL ECONOMY1981; AUTOMOT. ENG.; ISSN 0098-2571; USA; DA. 1981; VOL. 89; NO 6; PP. 39-43Article

IMPROVED COMPONENTS FOR ENGINE FUEL SAVINGSANTL RJ; MCAULEY JE.1980; SAE TRANS.; ISSN 0096-736X; USA; DA. 1980; VOL. 89; NO 3; PP. 3382-3396; BIBL. 11 REF.Article

  • Page / 62